Thursday, March 1, 2012

x habih2...

Seksualiti Merdeka adalah festival tahunan mengenai hak seksualiti yang menampilkan hak manusia daripada pelbagai orientasi seksual dan jantina. Ia juga memperjuangkan hak golongan lesbian, dwiseksual, gay dan transgender - Sinar Harian

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ketika mana mereka (penganjur) menyebut perkataan hak/truth/right di sana-sini, mereka sendiri tidak mengetahu apa itu hak/truth/right

Perkataan 'Hak' berasal dari kata 'haq'/'al-haq' (arabic), membawa maksud = hakikat kebenaran, benar,
english : Truth/Rights/What is Right

dalam al Quran Allah memberitahu yang Haq itu hanya datang dariNya.

"The truth (comes) from Allah alone; so be not of those who doubt." (Al Imran:60)

--------------------

dalam kontek perjuangan seksualiti merdeka, mereka kononnya memperjuangkan haq bagi yang bukan haq (songsang/tidak benar), kecuali jika kita bersetuju bahawa gay/lesbian/zina dan perkara seumpama itu sbg haq.

mereka jauh dari cahaya hingga meletakkan yg batil sbg haq.

--------------------

apa yang dikesalkan, benda yang sebegini pun pihak berwajib tidak mampu selesaikan/perjuangkan/menentang. sehingga berlarutan tuntutan bodoh ini hingga sekarang belum selesai. sebelum ini si Ambiga tu nampak nya intelegent/educated ttp bila perjuangngan buduh ni keluar daripada beliau, nampaklah bahawa otak dia ni x pandai pun, buduh lagi ada.

mungkin pihak ini mampu menghentikan program ini, tetapi adakah penganjur (yg dlm kegelapan) puas hati? jawapannya TIDAK. kerana pihak ini hanya menggunakan kuasa utk menghentikan tanpa ada usaha menerangkan(pencerahan) ttg kenapa perkara2 songsang/tidak sihat ini tidak boleh dilakukan samaada bukan islam atau islam dan ianya bukanlah hak (kebenaran/truth/rights) utk diperjuangkan.

---------------------

banyangkan kita yang mempunyai kebenaran alQuran(haq), tidak mampu menyelesaikan tuntutan songsang ini dgn cepat sebelum ianya nampak rumit. kenapa? kerana kita berat memulakan bicara ttg sistem fitrah manusia dalam islam dan quran kepada bukan islam ini.

kita berat utk membuka mulut dan menggunakan otak dan akal utk berkongsi sesuatu dgn bukan islam

sy melihat satu lagi peluang utk menerangkan islam dan pintu perbincangan dengan mereka yg dalam kegelapan.

tolonglah, takkan kita tak dapat nak berkongsi tentang bahana seks bebas/gay/lesbian/zina dalam masyarakat kepada bukan islam ni? jika berhujah sekalipun, sudah cukup kukuh utk membatalkan program dengan alasan/sebab musabab (instead of membatalkan program tanpa alasan/penerangan)

--------------------

fitrahnya Tuhan menjadikan manusia lelaki dan perempuan berpasang-pasangan, mereka adalah magnet antara satu sama lain, ini adalah hak! selain daripada ini (gay/lesbian) adalah batil, dan membawa kesan buruk (lu pikir la sendiri, dan terangkan pada mereka)

--------------------



No comments: