Thursday, January 22, 2009

Payung! Memorial Batu Bersurat

salah satu perubahan yang berlaku di tempat saya dan kengkawan di rtm selain logo tv yang bertukar lagi buat sekian kalinya sempena tahun baru 2009 ini adalah penamatan perkhidmatan kiosk cafe atau lebih dikenali oleh kami sebagai Payung!
kesannya kini tiada lagi suasana nyaman petang tempat melabon dan melepas tension dan melepas lepas, tiada lagi ayat jom payung atau moh kena nyangat yang baru nak poplar...
jauh di sudut hati terasa sedikit terkilan tetapi mungkin keputusan yang diambil pihak pengurusan kami itu ada baiknya dgn alasan-alasan tertentu.
sebenarnya adanya port payung itu bukannya tempat menghilangkan lapar dan dahaga sebenarnya walau itulah tujuan sebenarnya, tetapi tempat atau medan dimana lidah melayan kehendak di jiwa yang terbuku sehari suntuk menghadap warna warni pejabat...

pun begitu sekarang digantikan dengan perkhidmatan kantin yang dibuka hingga pukul 12 malam...walau tak selepak port payung dahulu, bolehlah buat port petang kena nyangat!

8 comments:

Mak Su said...

bawak payung sendiri

R@duan said...

sungguh terkilan dalam hati. ,'gerai payung', yang beri teduhan dan makan minum kepada staff dan pengunjung angkasapuri telah di'tiadakan'. maka terkuranglah idea dan 'air dia', kerana di situ selalunya jadi port diskusi, debat dan 'sesi kritikan dan kutukan'. pihak pengurusan yang punya kuasa telah buat tindakan salah. tapi apa mereka peduli. mereka tak makan minum di situ... sungguh baik budi pekerti mereka kepada staff. sehingga biarkan anggota dahaga dan lapar...Kita gerak langkah pergi jauh sikit kot?. Jom kena nyangat kat Bangsar !!??

PutRiZ DaMia said...

ala payung xde syed kan ada....hehehe

Anonymous said...

bangsar?port baik punya..port klang..muahahaha...

armmean said...

diminta group labon bersidang...cari port baru..oh..payungg..

Nik said...

maksu
sedia payung blom ujan...he2

raduan
apo nak buekkk...bangsar kiterrr

putriz
syed?!!! lama sudah x pegi

anonymous & armean
port klang...agak bernas jgk tu...asal ptg je g port klang lepak...xjauh sgt la....hahaha gilo

aman310 said...

huuhu...sob..sob..
"jom payung" kata keramat yg mungkin terkubur sekejap la..
insyaalah..akan diucapkan lagi satu masa nanti...
tapi PAYUNG tu la yg mambuatkan aku lupa asal usul dan tujuan sebenar ke situ...hahaha....berdiskusi sambil melepasakan segala yg tak terlepas...hahahah...aku berdoa semoga PAYUNG akan kembali hidup walaupun di bawah pengurusan yg lain...insyaallah...

bangsar...
kalau nak melayan mata...aku suggestkan kat PELITA..ader pemanadngan menarik wooo...
tapi parking susah sikit la...

SYED..
dah lama tak pegi..makanan dah kurang menarik dah ..iskh,,iskh,,
banyak kenangan aku kat situ,,ngn kawan baik dan arwah,,,huhuhu,,

Anonymous said...

aper dar korang ni...kata nak bikin tempat lain,,,last2 syap jerk...huh...tensen...arghhh...