Sunday, December 28, 2008

Hijab Berkabung…

nanti dah habis tempoh berkabung, bolehlah pengacara2 tv kita bukak balik tudung litup yang mengangkat sebentar keperibadian mereka.

8 comments:

Nik said...

mmg begini patuh orang yang takutkan tuannya...

kalaulah begini juga jika benar2 patuh pada Tuhannya...

p/s. mungkin orang yang sudah pergi itu perlu lebih dihormati dan ditakuti, Allah yang tidak akan mati itu di abaikan perintahnya begitu sahaja.nauzubillah, minta jauh dari bencana.

candlesteak said...

tetiba aku teringat rukun negara yg kt selalu baca masa perhimpunan masa kecik2 dulu..

1-percaya kepada tuhan
2-kesetiaan pada raja dan negara
3-keluhuran perlembagaan
4-kedaulatan undang-undang
5-kesopanan dan kesusilaan

Nik said...

candlesteak...
tq, slmt datang.

sy pun teringat masa kecik2 dulu kat sekolah, cikgu akan rotan saya kalau x hafal rukun negara.saya pun berusaha menghafal dan mengingat rukun negara takut kena rotan! sbb memang sakit kalau kena rotan ni, masa tu pun slalu tinggal semayang.tp kalo tak semayang kena rotan jugak, mmg sakit gila kalau kena rotan ni kan.. tu mase kecik la...takut kena rotan.

armmean said...

mase kecik2 takut dengan rotan ke takut dengan cikgu...aku takut malu...uuuu..

Nik said...

takut cikgu rotan malu....

Mak Su said...

ouh? gitu......

Tuhfat al-Nafis11 said...

kalau perkara yang senang seperti itu begitu mudah dilakukan maka hendaklah jgn berpura-pura bhw perkara pemakaian tudung itu tidak dapat dilaksanakan di atas pelbagai alasan...kerana perintah allah wajib dilaksanakan terlebih dahulu sebaliknya perintah manusia haruslah kita menerima salah satu ya atau tidak utk kita lakukan mengikut konteks pemahaman islam yang kita pelajari.

Nik said...

maksu, tuhfat...

moga kita semua mendapat hidayah utk menjadi org yang lebey bayekkk...insyaAllah